EARTH Coffee

EARTH Coffee is gelanceerd in 2011 in samenwerking met Mocca d’Or, een ambachtelijke branderij uit Zwolle. EARTH COFFEE is een ware smaaksensatie! Een prachtige biologische bonenmelange op basis van 100% Arabica bonen uit Guatemala, Peru en Nicaragua. De nettowinst uit EARTH Coffee wordt net als EARTH Water geinvesteerd in waterprojecten. Tevens worden via de Mocca d’Or Foundation duurzame projecten in koffieproducerende landen ondersteund die direct van invloed zijn op de verbetering van de leefomstandigheden van de koffieboeren op deze plantages.

EARTH Coffee weetjes
De verpakkingsfolie bevat geen aluminium of PVDC, is duurzaam, milieuvriendelijk en voldoet aan alle mogelijke kwaliteitseisen. Ook de inkt die wordt gebruikt is vrij van zware metalen. In de kunststoflagen van het verpakkingsmateriaal zit een dun laagje EvoH; hierdoor is de versheid van de koffie optimaal. Daarnaast wordt EARTH Coffee extra langzaam gebrand volgens de Mocca d’Or Slowroast methode. Hiermee wordt optimale kwaliteit en smaak.

EARTH Tea

EARTH Tea is een compleet biologisch theeconcept voor de horeca. De thee is verkrijgbaar in 6 smaken smaken: Early Grey – English Breakfast – Rooibos – Fruity Green – Mint – Lemon Green. EARTH Tea is afkomstig uit Sri Lanka waar het duurzaam en volgens de ISO norm wordt geproduceerd. De thee is 100% biologisch met natuurlijke smaak extracten en wordt per 30 stuks verpakt in doosjes van gerecycled papier.

EARTH Water

EARTH Water ou never drink alone Het concept is ontstaan naar het gedachtegoed van de Canadees Kori Chilibeck. De reislustige en maatschappelijk betrokken student kreeg tijdens één van zijn reizen een ingeving.

Tijdens de trektocht naar het basiskamp van de Mount Everest ontmoette Kori met zijn reisgezelschap een oude man. Hij was blootvoets, had een gescheurde broek en t-shirt aan en droeg een enorme zak op zijn rug. Via hun tolk raakten ze aan de praat. De man vertelde dat hij 50 dollarcent per dag verdiende door met het hele pakket de berg te beklimmen (waar hij per keer zo’n 2 weken over deed). Toen hem gevraagd werd wat hij dan versleepte, gaf de man aan dat hij dat niet wist. Maar het was in ieder geval iets dat hij zichzelf nooit zou kunnen veroorloven. Toen het gezelschap keek wat de man bij zich droeg, bleek dat de zak volgeladen was met blikjes frisdrank van een grote multinational, zodat de westerling ook op de Mount Everest het drankje kon drinken.

Kori realiseerde zich dat één van ’s werelds grootste onderneming, letterlijk, geld verdiende over de ruggen van de armste mensen ter wereld. Hij vroeg zich af waarom ondernemingen niet gewoon 100% van hun netto winst konden geven aan diegenen die dit het hardst nodig hebben. Zo ontstond het concept voor EARTH Water.

Terug in Canada is Kori met het idee aan de slag gegaan. Na wat onderzoek realiseerde hij zich dat het gebrek aan schoon (drink) water doodsoorzaak nummer 1 is onder kinderen en vrouwen. Wereldwijd zijn er 1,2 miljard mensen die onvoldoende schoon (drink)water tot hun beschikking hebben. Dagelijks sterven hieraan zo’n 6.000 mensen. Een mens kan 30 tot 40 dagen zonder eten, maar slechts 3 dagen zonder water. Ook voor een goede persoonlijke hygiëne en sanitaire voorzieningen is schoon water essentieel.

Het probleem bij dit sterftegetal is dus niet dat het juiste medicijn nog niet gevonden is. Nee, de oplossing is heel simpel: schoon drinkwater!

De kartonnen verpakking wordt vervaardigd uit 100% hernieuwbare grondstoffen en is daarmee de meest duurzame verpakking in de markt.